HTML

abi utaz

Elmentem északra délre, mert itt nekem túl nagy a meleg van.

Friss topikok

  • annagramma: :-PP ! (2011.07.30. 22:11) Egy kis Leipzig
  • berlin_mount: Hehe, nem tetszett még arról a mondásról hallani, hogy: Berlin az a város, amit Németország vesz k... (2011.07.23. 19:17) Berlin még egy kicsit

Címkék

2011.07.16. 22:47 abi

Krakkóról még...

Szerintem alapvetően jó város a Krakkó. Kicsit rá van fókuszálva a túristákra a városközpont, de amúgy kifejezetten szerethető. Látszik, hogy nem valami kirakatban sétálsz, hanem rendesen használják a régi városrészeket is. Ez mindegy...

Voltam romkocsmában, ettem az északai piacon furcsa melegszendvics-pizzát (sült uborkával meg fokhagyma szósszal) a helyi vagány csávókkal, ajándékoztam térképet ortodox zsidó srácnak, de ezek is mindegyek.

Azt akartam elmesélni, hogy voltam a Huta Novaban. Ez krakkó egy kerülete biztonságos távolságban a belvárostól, amit annak idején az oroszok építettek, mondván, hogy majd ők jól megmutatják a túl intellektuális lengyeleknek, hogy hogy kell élni. Szóval fogtam magam és gondoltam megnézem, hogy néz ki a lengyel Dunaújváros, meg hogy mi a különbség az ő meg  ami szocreálunk között.

Nem nagyon sok. Mondjuk, hogy a monumentalitás egy kicsit nagyobb szerepet kapott. Szimmetrikusabb, 1984-esebb, és ami meglepő, sokkal zöldebb. Két tömbház közt van egy fél erdő.

Természetesen itt kellett beülnöm kocsmázni. Nem, nem gondolod rosszul, a Huta Novát prolik lakják.

Hogy rövid legyek, addig nem kellett vodkát inni, amíg ki nem derült, honnan jöttem. Ez a lengyel-magyar barátság dolog baromi mélyen él itt. Összeborulás volt, meg lengyelre tanítás meg minden. Nyilván ekkor muszáj voltam enni is, mert hogy a vérbe jutok vissza kopp részegen.

A savanyított levesük valami eszetlen finom. Főleg vodka után. Az agyonreklámozott töltött tésztaizé felejthető. Fontos hogy egyél mindig levest itt. Abból tudják, hogy ember vagy,

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keurail.blog.hu/api/trackback/id/tr903073331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása